søndag 23. november 2008

Flere sokker

Her er et par sokker til min kjære i Drops Big Fabel, de første jeg har strikket fra tåen og opp! Veldig kjekt :-) Litt enklere å beregne garnmengden på den måten. Det er litt verre å sitte igjen med lite garn på tåa enn på leggen. Jeg har brukt Magic Cast On tå på disse og det ble veldig bra resultat. Hælen er strikket med korte rader "Short Row Heel". En annen beskrivelse her. Det blir veldig fin hæl og enkel å strikke.



Jeg har også meldt meg inn i Sokkegarnklubben hos Strikk Innom. Der var det med et spennende garn som var pakket på en litt spesiell måte. Garnet heter Flat Feet og er et stykke med håndfarget garn strikket på maskin som man rekker opp mens man strikker. Resultatet av fargeskiftene dukker opp mens man strikker. Jeg fikk et garn i rosafarger, og er litt usikker på hvem som skal få disse i julegave :-) Jeg er altså overhodet ikke glad i rosa...

Her er bilde av garnet:



Og her er et par sokker påbegynt:



Dette er første gang jeg prøver å strikke to sokker på en rundpinne, tok dem like gjerne fra tåen og opp disse også, da kan jeg strikke leggen til garnet er slutt :-) Disse her skal bli Jaywalkers strikket fra tåen og opp.

Ingen kommentarer: