lørdag 15. november 2008

Inspirasjon

Jeg bestilte noen bøker fra Bokkilden for en tid tilbake, og nå har de kommet alle sammen. Jeg ble spesielt begeistret for denne:



Maskeball i strikking og hekling av Tine Solheim er full av flotte plagg hvor strikking og hekling ofte er kombinert. Jeg skal strikke meg en av disse jakkene en gang! Eller flere... :-)

Jeg kjøpte også denne boken om strikkingens historie:



Usynlege trådar i strikkekunsten
av Annemor Sundbø har jeg bare skummet igjennom, men den har mange tradisjonelle mønstre og greie oppskrifter. Jeg fant noen der som jeg godt kan tenke meg å prøve.

Jeg fant denne boka om skyggestrikk:



Skyggestrikk av Vivian Høxbro; Joe Coca (Illustratør) ; Karen Marie Vinje (Oversetter)
Her er det en mengde oppskrifter på flotte plagg med skyggestrikk. Det er en barnegenser der som jeg har lyst å prøve, men kanskje med et annet motiv enn et hjerte.

Jeg bestilte også The Great American Aran Afghan som er en mønstersamling med lapper til et helt teppe med ulike lapper i flette-teknikker. Det er et svært ambisiøst prosjekt, men det kan jo hende at man begynner på det en dag... :-)

1 kommentar:

Kozemor sa...

Grattis med masse flotte bøker! Jeg må få kikke i dem nr jeg kommer til julen.

The Great American Aran Afghan har jeg hørt om før og det er veldig flott! Men det er visst ikke bare bare, men kjekkt med et lappeteppe som er så veriert å strikke da :D