lørdag 18. april 2009

I sokkemodus

Det har blitt litt sokker igjen - kanskje fordi jeg nettopp mottok pakke fra Sokkegarnklubben hos Strikk Innom?

Dette paret er strikket i Regia Softy og egner seg nok best som kosesokker. Utrolig mykt og litt pusete garn! Veldig greit å strikke med, men litt vanskelig å se fellinger. Og så loet det litt mens jeg strikket. Sokkene er strikket begge samtidig på lang rundpinne med magic loop og på vanlig måte med vanlig hæl. De ble litt korte for meg, mulig de blir donert til noen som kan kose seg med dem :-)



Det andre garnet i pakken er Heritage fra Cascade Yarns og er såkalt hand painted i 75% merino superwash og 25% nylon og kjennes deilig mykt ut. Garnet kom i en hespe på 100 gram og jeg har nøstet det opp i to nøster på 50 gram hver. Jeg strikker sokkene fra tåen og opp, så får jeg brukt opp alt garnet. Bruker spiralsokk-mønster på toppen av foten og oppover og har planlagt å strikke short-row hæl på disse (aner ikke hva det heter på norsk...) Og da blir det sikkert en stund til jeg strikker flere sokker på pinner 2,5.



Ingen kommentarer: