søndag 12. april 2009

Strikkepåske

Endelig har jeg blitt ferdig med pleddet jeg har holdt på med i flere år. Strikket i vanlig ullgarn (Safir fra Spar-kjøp) Dobbel tråd hvor en alltid er sort og perlestrikk på pinner 4,5. Det gikk nesten to nøster til hver rute som er ca 20 x 20 cm. Pleddet er tungt og varmt...



Fargene er litt mørkere enn det ser ut på bildet.

Jeg har også blitt ferdig med et par Jaywalkers igjen. Jeg liker dette mønsteret, men klarer tydeligvis ikke å strikke et par til meg selv som ikke glir ned... Så dette blir nok siste paret jeg strikker. Strikket i Fabel på pinner 2,5.



Jada, bleke legger... Lenge siden høvelen var på besøk der også :-) Men jeg fikk mønsteret til å nesten stemme!

1 kommentar:

Hunnipunni sa...

Kjempeflott det teppe ! Litt av en jobb du har lagt ned der.At det varmer godt kan jeg levende forestille meg :) Fine sokker også.