søndag 12. juli 2009

Dåpskjole 2

Ja, så har jeg fått begynt på prosjekt dåpskjole. Jeg begynte med kysen for å bli vant til garn, pinner og mønster før jeg begynte på selve kjolen. Og nå håper jeg at den ikke ble for stor...

Her er kysen fra siden:





Og baksiden:



Jeg har startet på buksedressen også og har valgt å lage små sokker på føttene. Mønsteret til sokkene fant jeg i Papirkurven :-) Jeg strikket perlestrikk i stedet for riller, og det tror jeg blir bra. Syns Drops-mønsteret var litt dårlig akkurat der, det var bare perlestrikk rett opp uten noen forming for foten. Siden jeg ikke hadde sett-pinner, så startet jeg foten på en laang rudnpinne og brukte Magic Loop. Det ble litt vanskelig å ta bilder pga rundpinnen, men her er et lite inntrykk av starten:






Det gjenstår litt vask pluss damping og silkebånd, men det blir ikke før helt på slutten. Og så er det en fordel at bitteliten har kommet til verden så vi er heeelt sikre på fargen :-)

3 kommentarer:

Monicas sa...

herlighet så flott denne blir,...kysa var lekker...tenk så fin dåpsbarnet vil bli:)

Ellen sa...

Dette settet ser utrolig lekkert ut. Nydelig!

Kozemor sa...

Så flink du er :D
Gleder meg til å se den ferdig!!!!!!!!!!