søndag 5. juli 2009

Koseteppe til barnebarnet mitt!

Bare for å ha sagt det sånn til å begynne med - dette er vel det merkeligste jeg har laget, ingen fargematch, alle mulige slags garn... Totalt kaos med andre ord!

Til å begynne med så var det vel meningen at det skulle bli et vanlig lappeteppe med myke og pusete garn, men det utviklet seg til en sann miks av farger, garn og teknikker. Her er skyggestrikk og log-cabin-lapper og masse annet, til og med en heklet lapp. Det er alt mulig av garn, bomull, alpakka, pusegarn i syntetisk og vanlig ullgarn. Det er til og med noen garn med glitter i. Det var litt av en jobb å få puslet lappene sammen siden de ikke helt ble i samme størrelse. Mottakeren var fornøyd, så da ble det vel bra til slutt... Fordelen med å strikke dette teppet var at jeg aldri ble lei, fordi jeg kunne strikke akkurat det jeg hadde lyst til :-D

Teppet dekker spisebordet vårt, så da er det vel ca 90x200 cm. Litt langt, men dekker en vanlig enkeltseng i alle fall.

Her er skyggestrikk:



Ene enden:



Og den andre:



Hele teppet - det er et hjerte i skyggestrikk helt bortest.



Her er pirat-lappen fra tante veldig tydelig også:



Det ble noen fletter også:

Ingen kommentarer: