fredag 11. september 2009

Dåpskjole 6

En liten oppdatering på dåpskjolen... Jeg har bestemt meg for å strikke videre og håpe på at flekkene går vekk i vask. Jeg regner med å være ferdig i så god tid at jeg klarer å strikke en til før det begynner å haste :-)

Men jeg har nok vært en smule dum og tenkte at hvitt er jo hvitt, så jeg kjøpte 3 ekstra nøster med Safran i en annen innfarging for å kunne strikke kjolen lenger enn oppskriften sier. Det så ut til at nøstene hadde samme farge, og de første omgangene så helt greie ut. Men da jeg hadde strikket ca 10 omganger med 331 masker så var det VELDIG tydelig at hvitt ikke er hvitt... Heldigvis fant jeg en butikk som hadde noen nøster i samme innfarging, de er bestilt og de 10 omgangene med feil farge er "strikket baklengs"... Nye bilder kommer når jeg har fått strikket litt mer av hovedmønsteret på kjolen.

Ingen kommentarer: