søndag 13. september 2009

Dåpskjole 7

Nå er jeg ferdig med den store borden nede på kjolen og er i gang med hovedmønsteret. Jeg har gjort en ørliten vri og strikker tre sammen på en litt annen måte enn i mønsteret. Mønsteret sier at jeg skal ta en av, strikke to sammen og trekke den første over. Da vil masken man drar over vises som en "strek" som heller mot venstre, og jeg syns ikke det er pent. Derfor har jeg tatt av to masker som om de skulle strikkes to rett sammen, strikket en maske og dratt de to over. Da felles tre masker til en, og det blir en fin V i midten. Litt vanskelig å forklare, men jeg syns det blir mye finere så lenge fellingen ikke SKAL helle mot venstre.

Det vises så vidt på bildet her:



Her er hele nederste delen av kjolen:



Og her er den pent brettet ut:



Det er nå 329 masker på en hel runde og den måler ca 83 cm tvers over nederst. Og nå er det i alle fall ingen fargeforskjell :-)

5 kommentarer:

Hunnipunni sa...

Den blir virkelig nydelig denne dåpskjolen !!

Kozemor sa...

Guri! Dette blir bra :D
Og jeg er SÅÅÅÅ heldig som har en mamma som gjør dette arbeidet for meg :D Blir et kjekkt familieklenidium å vise fram for resten av familien å åresvis :D

Ellen sa...

Denne blir virkelig nydelig. Skal si du er flink!

Monicas sa...

ikke annet ord en nydelig..

Elin Osa Søreng sa...

Oi- så flink du er! Nå har jeg kikka meg rundt på bloggen din- så mye fint du lager! Ha en fin dag, hilsen Elin