søndag 13. september 2009

Endelig ferdig med noe :-)

Da er jeg endelig ferdig med jakken som jeg begynte på i vår før dåpskjolen kom inn i bildet. Jeg hadde den med på ferie og fikk strikket en del på den da - litt mindre "tander" for å bli møkkete enn alt det hvite. Ikke at det hjalp, jeg har jo klart å grise til dåpskjolen her i heimen så... Men! Tilbake til jakken. Mønsteret finnes hos Garnstudio og den er strikket i Fabel, farge 521 blå/brun mix.

Her er forsiden, øverst. Ermene er strikket i glattstrikk med vrangen ut. Jeg strikket dem rund med rettsiden ut og vrengte de før de skulle sys på - syns det er merkelig at de lager oppskrifter der du skal strikke glattstrikk frem og tilbake når det ikke er nødvendig.




Her er hele jakken foran. Den er litt lengre i sidene enn midt foran og midt bak, men det er jo litt "in" for tiden, så det gjør egentlig ikke noe. Det er nok midten på den store dominoruten i siden som "siger" litt.



Knapper er IKKE lett å finne! Jeg var innom flere før jeg fant disse som passet helt glimrende til de brune stripene og var passe i størrelse. Syns de passer veldig fint :-) Og så har jeg lagt merke til at høyre og venstre side av jakken (nesten) matcher! Har ingen anelse om hvordan jeg har fått til det - de er strikket helt hver for seg og Fabelgarnet starter jo ikke på samme plass i mønsteret sitt på to ulike nøster. Så det er et mysterium, eller maks flaks :-)



Og her er baksiden:



Jeg har ikke fått tatt noen bilder av den på, men har fått mye skryt av damene på jobben :-)

2 kommentarer:

Hunnipunni sa...

WOW !!! Den var skikkelig lekker !! Utrolig flott jakke ! Nå fikk jeg kjempelyst på en sånn ...

Kozemor sa...

Jaken blei kjempeflott :D
Gleder meg til å se DEG i den :D