tirsdag 1. september 2009

Hjelp!!

Da jeg kom hjem fra trening i dag så hadde det skjedd en ulykke her hjemme :-(

Dåpskjolen jeg driver og strikker på lå på sofaen som vanlig, men noen hadde vært bortpå det, og nøstet lå på gulvet. Ved nærmere ettersyn så hadde det fått flekker av ubestemmelig art også, kunne nærmest minne om blod... Lurer på om hund eller katt har tatt seg friheter og klatret opp i sofaen og kanskje stukket seg på en pinne. Ingen store skader på dyrene så vidt jeg kan se, men kan noen trøste meg med at hvitt bomullsgarn er så vaskbart at flekkene går bort? Det kan vel klores i verste fall? Er noen timers arbeid, og jeg får jo ikke vasket den før den er ferdig heller.

Klarte å strikke feil på den i går også, er litt usikker på om jeg får til å rette det opp helt. Kanskje like godt å begynne helt på nytt igjen, utrolig kjedelig om den ikke blir helt hvit igjen!

Nå ligger den i strikkekurven, så får jeg bare håpe at alt går bra. Har liten lyst å kaste den... *sukk*

4 kommentarer:

Kozemor sa...

UFF DA!!!!!!!!!
Må lære deg å PAKKE VEKK strikketøyet...
Håper det ordner seg.. jeg har ikke noen tips til deg i allefall...

Kan de hende at Yaro har et sår i munnen eller noe og lagt hodet på det bare? Og sikklet litt?

Utrolig synd om du må begynne på nytt igjen da... Det er rene motivasjons drapet :(

Hunnipunni sa...

Huff og huff , dette var forferdelig !!! Jeg må si jeg ikke har noen gode kjerringråd. Guttungen min har diabetes og i forbindelse med blodsukkermåling hender det han får blod på klærne, det går som oftest bort med Vanish. Men ikke akkurat lett å hive et pågående strikketøy i vask.. men om du prøver med mild håndvask og vanish så kanskje du er heldig.

Håper virkelig du ikke må begynne på nytt.

Jette sa...

Takk for trøst :-)

Jeg har bestemt meg for å strikke videre og håpe at det går vekk i vask. Hvis ikke det går får jeg høre med renseri eller noe. Kanskje prøve med litt klor.

Hunnipunni sa...

Hei !!
Håper det går bra med strikkingen. Det ligger en award til deg i bloggen min :)
Ha en flott uke !!!