lørdag 31. oktober 2009

Jakke til bittelita

Jeg fant mønster på en jakke hos Garnstua i Asker. Mønsteret er fra pt Design nr 16 og skulle egentlig strikkes i Petunia, et bomullsgarn. Jeg valgte heller å strikke det i Alpakka fra Sandnes Garn, farge lys lilla (4622) og hvit. Og så litt grå Beo som jeg faktisk hadde en rest av fra før.



Jeg syns fargene ble veldig fine, men det er vanskelig å strikke mønster når man strikker frem og tilbake. Det ble veldig løst den første borden, så jeg tror jeg må gå over og stramme litt.

Og så er det en haug med tråder å feste - og jeg er ikke halvveis engang...



Det er vel ikke bare jeg som hater å feste tråder? :-)

1 kommentar:

Hunnipunni sa...

Dette blir flott !! Heldig liten sneip som får alt dette fine du lager :) Forstår godt at du kvier deg litt for festing av tråder, det er det jeg liker minst med strikkingen.
Må ellers si du har laget masse fint i det siste !!! Ullbuksen i forige innlegg var kjempefin , og det til den unge mannen og alle sokkene og og og ....

Ha en flott uke !!!