mandag 11. januar 2010

Babyteppe

Jeg tenkte jeg skulle strikke et teppe til dåpskjolen, men bommet på fargen på garnet... Ullgarn blir tydeligvis ikke helt hvitt sånn som bomullsgarn er selv om det så veldig hvitt ut i butikken. Så dette teppet ble naturhvitt og passer ikke veldig godt til dåpskjolen. Jeg strikket teppet ferdig likevel - det ble jo et fint teppe :-) Katten likte det i alle fall!

Her koser katten seg under teppet - før det er helt ferdig:



Kan ikke tenke meg noen som sover så godt som en katt - her etter at den første blitsen gikk av:



Hele teppet, det ble omtrent kvadratisk:



Og en detalj, kanskje vanskelig å se de ulike garntypene bortsett fra pusegarnet:



Teppet er strikket i dobbel Dale Babyull med striper av dobbel Kitten Mohair, Beo og Rio. De to siste er strikket sammen med hhv 2 og 1 tråd Dale Babyull. Teppet er strikket på pinner 5,5 og 6 etter mønsteret Feather and Fan Rainbow Baby Blanket som jeg har strikket teppe av før.

Det blir nok et annet teppe til dåpsteppe bare jeg får garnet jeg har bestilt fra Mauds Garn. Det skal være helt hvitt i en ullblanding, Fortissimo tror jeg det het.

4 kommentarer:

Monicas sa...

er dette havskum.....veldig pent

Jette sa...

Ja, det kalles ofte havskum, jeg syns det gir en fin effekt :-)

Hunnipunni sa...

Gratulerer med Oda !!! Nydelig barnebarn du har fått deg :D Hadde lyst å stjele henne med meg da jeg var og beundret henne ;)
Dåpskjolen du har strikket er jo bare rett og slett nyyyyydelig !! Tar av meg hatten for deg altså.
Teppet var veldig fint det , og pus ser jo ut til å ha gjort krav på det , hehehe.
Ha en god helg !!!

Hapi sa...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....