onsdag 24. februar 2010

Tvinning av garn

Jeg ble ferdig med å spinne 50 gram garn, så da skulle det tvinnes. Jeg fikk ikke tatt noen bilder av tvinningen, da var begge hender opptatt gitt... Men her er ferdig tvunnet hespe. Litt løst spunnet og tvunnet fant jeg ut etterpå. Det hespetreet/garnvinden jeg kjøpte er jeg ikke helt fornøyd med - mulig fordi jeg ikke fikk til å feste det skikkelig til bordet slik at det vinglet. Mulig jeg får tak i en sånn enkel niddy-noddy (eller hva de heter) litt senere.





Og her i kokende vann - og det luktet sauefjøs på kjøkkenet :D



Nå henger garnet til tørk i kjelleren og jeg gleder meg til å prøve å strikke noe av det. Tror det blir et par helt enkle pulsvanter. Men først skal jeg spinne 50 gram til...

2 kommentarer:

Mia sa...

Du menar inte att det här var resultatet av första försök att spinna med slända. Garnet kan måhända vara löst men det ser ju jättefint ut. Du ser ju ut till att ha fått det både tunt och jämnt hela vägen!! Det var annat än mig det..

Jette sa...

Neida! Det første forsøket kan du se bilde av her: Jettes strikkekrok: Spinning!