lørdag 20. mars 2010

Just Enough Ruffles

Ja, så drar en datter til england, og hva har hun med tilbake til sin mor? Jo! Garn! Det er flinke datteren min det :-) Garnet er Araucanìa Aysèn i farge 822, blanding av 70% merinoull, 20% alpakka og 10% silke. Garnet er spunnet i ganske tykk tråd, men ikke tvunnet. Er det entrådsgarn det heter? Hespen var tydeligvis tovet ganske godt sammen, det var godt merkbart da jeg nøstet det opp. Godt garn å strikke med, splitter seg ikke lett. Det er faktisk en måte å spinne på som jeg kan tenke meg å prøve selv også. 175 meter på 100 gram.

Jeg glemte selvfølgelig helt å ta bilde av hespen før jeg nøstet det opp, men jeg ville jo så gjerne finne noe å strikke... Valget falt på Just Enough Ruffles som passet både i garnmegnde og strikkefasthet. Og garnet er så mykt at man gjerne vil ha det i halsen.

Her er ferdig nøstet 100 gram nøste:



Og her har jeg begynt på Ruffles'en:



Gleder meg til å bli ferdig med denne :-)

1 kommentar:

Mia sa...

Sjalet var ju riktigt läckert, precis lagom volang och langom smalt. Fint garn är det också :)