tirsdag 16. mars 2010

Selvspunnet garn :-)

Jeg har fått spunnet opp resten av BFL-fiberen jeg hadde, så da ble det 100 gram tilsammen. Jeg var litt i tvil om hva jeg skulle strikke av dette første "brukbare" garnet jeg hadde spunnet, men til slutt ble det et lite skjerf/sjal - sånn til å ha helt oppi halsen når det er kaldt ute. Det er nok mulig å se at noe av garnet er spunnet før det andre - og at det har vært en prosess der tråden har blitt jevnere etter hvert :-)

Her er bilder av de siste 50 grammene med garn på spindelen:



Det er ikke så vanskelig å se at dette er noe jevnere enn det forrige:



Og her er ferdig skjerf/sjal:



Ikke helt jevnt garn, nei...



Men jeg er VELDIG stolt av å ha noe som jeg både har spunnet garn til og strikket! Og sjerfet er veldig mykt og veldig varmt!

Men - jeg har spunnet og tvinnet garnet feil vei, og da jeg strikket det så tvinnet det seg opp igjen! Så neste gang så må jeg passe på å spinne riktig, da blir det sikkert bedre å strikke av også.

3 kommentarer:

Mia sa...

Nu tycker jag inte det ser ojämnt ut alls. Jag såg ditt första garn efter försöket hos din dotter, men rent borsett från det så är ju ditt första 'riktiga' försök otroligt. Mitt första resulterade ju i vantar av olika storlekar.. När du tvinner åt motsatt håll fick jag beskjed av damen i Husfliden på Strømsø att det garnet skulle vara ypperligt till sån tvåändstikning, jag prövde att spinna sån, men klarade det inte.. menjag får väl försöka igen.
Ditt garn ser väldigt tunnt ut, vilken storlek på stickor använde du? 3 eller något sånt?

Jette sa...

Det vises på litt nært hold, men ikke i bruk så jeg er veldig fornøyd. Det var mye enklere å spinne tynt og jevnt med spindelen jeg har på 50 gram enn den jeg brukte hos datteren min som er 100 gram. Tror faktisk jeg brukte pinner nr 5,5 på det skjerfet :-) Det SER nok tynnere ut enn det er :-)

Hunnipunni sa...

Så flott !! Dette har du jammen meg deisen på !!! Er veldig imponert jeg :) Gleder meg til å se hva du får til etter hvert. For meg ser det ut til at du har virkelig stort taltent for dette !! Skjerfet så deilig og varmt ut :)
Ha en flott helg !!