tirsdag 18. mai 2010

Alpakka

Her er litt oppdatering på prosjekt alpakkagarn. Jeg har fått tak i en niddy-noddy og fått laget skikkelige hesper og har nå fått vasket de to første alpakkahespene.

Her er hespene før vasking:



Her er det varmt :-)



Brun alpakka:



Den svarte er litt vanskelig å ta bilde av...





Og så har jeg fått naturhvit alpakka og er i gang med den også



Jeg syns ikke det brune eller svarte garnet ble så mykt som jeg trodde alpakkagarn skal være, så jeg prøver å spinne det hvite litt løsere. Mulig jeg har spunnet de første hespene med for mye tvinn.

2 kommentarer:

Kozemor sa...

Det ser jo veldig bra ut.
I utgangspunktet bør vel alpakke være litt mer spunnet enn ull for at det skal holde seg sammen. Blir spennende å se om det hvite blir mykere!

Knapper Alpakka sa...

Håndspunnet alpakkagarn kan være noe av det mest myke og fantastiske du finner, men vi har også funnet de som selger virkelig elendig alpakkagarn som er mindre mykt enn garn fra sau. Lykke til videre :-)