tirsdag 18. mai 2010

Jette gjør ting hun ikke kan...

Ok, så kan jeg sy litt likevel da... Jeg har i alle fall fått til litt etter frustrasjonsutbruddet i slutten av april. Båten trenger nye puter og gardiner, så jeg begynte med det enkleste, gardinene. Og siden båtputene skulle ha biser (eller passpoiler eller hva det nå heter) så måtte jeg øve meg litt, da ble det puter i samme stoff som gardinene. Båt tilsier jo ofte blått og hvitt, men jeg hadde ikke så veldig lyst på båtmønster, så da ble det ruter. Og selv om det høres enkelt ut med ruter så ble det noen runder med spretting og omsying før jeg fant ut hvordan stoffet skulle ligge for at det ikke skulle bli oppned eller bakfrem i mønsteret.



Her er bisene på puten - klippet på skrått og sydd rund anorakksnor på 3,5 mm



Takk for hjelpsomme videoer på YouTube! Jeg fant beskrivelse på hvordan man lager lange remser av skråklippet stoff for å lage biser, og hvordan man syr inn usynlig glidelåser i puter med biser. Utrolig hva man finner på nett :-)

Det hjalp også å få tilsendt symaskin fra Bergen! Takk til Kozemor for lån av maskin :-)

Ingen kommentarer: