mandag 24. mai 2010

Tulipan-glede

Disse bildene klarte jeg å få tatt i dag før regnet begynte å hølje ned. Jeg er veldig spent på om disse tulipanene kommer igjen til neste år. Jeg har søkt på nett og lest om behandling av tulipaner, om å ta opp og jordslå og tørke og sette igjen på høsten. Jeg likte bedre varianten "la dem stå" :-) Så da prøver vi det i år og håper på rik blomstring også til neste år.

Denne gruppen står øverst i bedet mellom en Løytnantshjerte til høyre og en Dueblomst (Storhjelm) til venstre.



Den samme gruppen tatt fra en annen vinkel.



En liten Geranium(?) (Erodium Reichardii 'Album') snek seg inn blant tulipanene, den er så søt og sannsynligvis det eneste rosa du finner i bedet...



En rød tulipan med hvite flikete kanter - vakker!



Ikke helt utsprunget, rød og hvit, tofarget



Fylt rød tulipan, flott!



Jeg har dessverre ikke navn på disse tulipanene, jeg tror det ble kjøpt noen pakker med mange ulike løker i fjor som ble satt ned i bedet sånn litt etter innfallsmetoden. Noen ganger går det bra...

1 kommentar:

tagskie sa...

hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/