torsdag 29. juli 2010

Bolero

Så var ferien over for denne sommeren. To uker i Danmark og noen dager på Vikna ble det i år. Det har vært lite strikking i ferien, men denne boleroen har jeg hatt med meg og strikket på innimellom. Nå er den ferdig, og jeg er ganske fornøyd. Strikket i Lerke.

Jeg snudde flettene på ermet i forhold til det som var i oppskriften:


Kanten rundt (nakken og ryggen):



Hele boleroen:



Kanten rundt. Ser at det burde vært plukket opp flere masker langs kanten, det ble litt avvik i forhold til oppskriften så det var ikke så lett å tilpasse:



Fletter:


Det har ikke blitt noe spinning i ferien heller, men nå planlegger jeg seriøst å kjøpe meg rokk... :-)

3 kommentarer:

Ulla-Bella sa...

Så vakker:) Jeg likte så godt det flettemønsteret - skikkelig vellykket.

Mia sa...

Planlegger du ett rokkinnkjøp, går lite i samma banor, det var ju kurs på husfliden i det också, eller? Gåar ju onekligen lite fortare att få till garn då har jag förstått.
Du har ju fått stickat i ferien, fin bolero och kanten är väl inte stramare än att den kan pressas ut? Själv har jag nog bara bosatt mig ute i hagen..

Irmelin sa...

Hei hei og takk for koselig besøk :)
Veldig fin bolero du har strikket, kanskje jeg må til med noe slikt jeg også :)