søndag 1. august 2010

Inspirert av andre :-)

Jeg har hatt en periode på lavkarbo-kosthold tidligere og hadde tenkt å starte på nytt nå etter ferien, men det er bestandig vanskelig å starte opp med noe nytt som innebærer at man må endre på inngrodde vaner. Etter besøket hos Irmelin i går ble jeg inspirert til å gå igang på nytt! Jeg har sett litt rundt og fant disse te-kakene som jeg har laget i dag. De ble gode, men jeg skal ha i litt mer salt neste gang. Og siden det er praktisk å kunne ta med på jobb til lunsj og sånt så bakte jeg et lavkarbo-brød også. Lavkarbo-kosthold eller LCHF har vist seg å være bra for meg, hvis du vil vite mer så er det MYE informasjon på Lena Beatrice sin blogg (som de te-kakene er linket til) og på lavkarbo.no.



Og så ser man jo på andre blogger og i dag var jeg innom Mia sin blogg og ble inspirert der også, så jeg stakk ut i hagen og plukket stikkelsbær og rips. Mannen trådde til og hjalp med å lage stikkelsbær- og ripssyltetøy, og så forsvant han også ut og plukket resten av rabarbraen. Fikk ikke tatt bilder før jeg kom på det da rabarbraen var på plata...

2 kommentarer:

Mia sa...

Mums, nu blir jag ju tvungen att baka en dag till veckan också. Har egentligen planlagt det hela ferien, men nu är den slut.. Ser jättegoda ut dom tekakorna, liker sånt brød som ikke måste delas i skiver när jag ska smøre nisten på morgonen..
Sylt är alltid gott och det är extrakul när man lagat den själv tycker jag, det blir ju inte mer hos oss än att vi äter upp den. Vad blev det för gott av dina rabarber? Sylt det också? Av allt ute i trädgården är rabarber min absoluta favorit :)

Jette sa...

Rabarbraen ble også syltetøy! Nam, nam :-)