onsdag 11. august 2010

Litt alpakka-garn fra håndteinen

Her er siste alpakka-fiberen i "serien" jeg holder på å spinne - dette er naturhvit.



Ganske fornøyd med jevnheten på denne. Så det var siste garnet fra håndteinen på en stund, nå venter jeg på at rokken min skal komme i posten!

Og mens man venter på at rokken skal komme så er det sikkert lurt å sørge for at man har nok fiber å spinne av. Så da ble det en liten tur på Etsy :-) Her fant jeg denne i en nydelig mettet rødbrun farge, hvitt og litt rød/rosa/lilla, superwash BFL.



Aldeles nydelige blå/grønn/lillafarger, 70% BFL og 30% Seacell - hvor Seacell ikke tar farge og forblir hvit, veldig myk og glatt.



Det morsomme med å handle på Etsy er at man ofte får med smågaver i tillegg til det man bestiller. Den første fiberen fulgte det med et lite såpestykke som luktet aldeles nydelig og den andre fikk jeg med denne lille prøven:



Dette er 70% BFL og 30% Kid Mohair. Alt fiberet er sååå mykt og jeg gleder meg til å spinne det til flott garn! Bare rokken kommer snart...

3 kommentarer:

Rolf Barbakken/Knapper Alpakka sa...

Du får tak i alpakkafiber i Norge også :-)
Av norske alpakkaer :-)

Jette sa...

Ja, jeg vet! Dette kjøpte jeg før jeg "fant" bloggen deres :-) Jeg har vært inne på nettbutikken deres, men fant ikke noe fiber, bare garn og ferdige klær. Jeg hadde tenkt å ta kontakt med dere for å høre om dere solgte fiber også, men har ikke kommet så langt ennå :-)

Ulla-Bella sa...

Det er så mye fint å få kjøpt. Nydelige ull du har fått tak i:)