onsdag 11. august 2010

Litt strikking

Min ene datter har stukket av helt til det store utland, og fått seg en stedatter der borte. Jeg fikk akkurat vite at hun nettopp har bursdag, så da måtte jeg jo finne på noe. Jeg hadde litt garn som jeg og min andre datter har farget og spunnet og dette ble et lite sjal/skjerf.



Farget med Kool-Aid! Det er nesten ikke til å tro at de drikker det stoffet i USA...



Det ble nydelige farger og jeg håper det faller i smak og kan varme litt i vinter.

I tillegg har jeg begynt på en Dinosaur-genser til barnebarnet i Bergen. Gutten ville ha blått og rødt i stedet for grått, så da ble det sånn :-)

Vrangbord i en vridd rett, en vrang siden jeg syns det er pent...



Jeg brukte en "ny" metode for å skifte farge i overgangen, og det vises jo nesten ikke :-) Og jeg slipper å feste tråder *hurra* Hvordan jeg gjorde det? Jo, du finner det her på Knittinghelp.com, litt ned på siden under Joining a New Color Yarn og Double Knit-in Join.

Så siden jeg slapp å feste alle trådene fikk jeg strikket sååå mye mer :-)



Og her kommer den noen dinosaurer!



Siden det er maaange masker i hver farge i dette mønsteret trengte jeg en lur måte å få trådene til å krysse hverandre på baksiden. Noen har selvfølgelig funnet ut av dette før, og denne videoen er bare helt glimrende. Det ser vanskeligere ut enn det er!

2 kommentarer:

Ulla-Bella sa...

Fint sjal/skjerf du har laget der. Den dino-genseren er så tøff. Har selv strikket den i grått.

Mia sa...

Så mycket du får gjort, kan tänka du blir en racer på spinnrocken också!