tirsdag 24. august 2010

Mere fiber!

Ja da, jeg har nok for en stund nå, men jeg kunne ikke la være å bestille fiber i litt mengder - lite man får laget av 100 gram garn. Så da bestilte jeg fra Wollknoll (ja de heter det!) i Tyskland et par kilo med fiber. Ikke at jeg kan tysk, men med litt skoletysk og hjelp fra Google oversetter så gikk det på et vis. Jeg fikk i alle fall til å bestille 2 kilo til under 200 kroner, sånn at jeg slapp moms! Det ble nok 400 med frakt, men syns ikke det er dyrt, det blir masse garn av dette.

Det ble altså ett kilo søramerikansk merinoull i 43(!) ulike farger.

Deilige blå/grønne:



Behagelige jordfarger:



Mmmm... lilla:



Prisessens valg:



Og her er alle på ett brett - masse deilige farger!



I tillegg bestilte jeg noe billig fiber - for å få nesten 200 kroner til sammen, dette er hollandsk ull, den kjennes myk ut, men det gjestår å se hvordan den blir når den blir spunnet. Denne er naturhvit, men ganske gul.



Den kom sånn i en stooor ball, får bare håpe at katten ikke oppdager den...

Jeg venter ennå på rokken, den skal komme i slutten av denne måneden eller begynnelsen av neste - og med min flaks kommer den sikkert dagen før jeg drar på helgetur til Amsterdam...

2 kommentarer:

Ulla-Bella sa...

Så mye flott ull:) Blir jo glad bare av å se på dem:)

Mia sa...

Vilket paradis! Älskar att se alla färger ihop på det där sättet, tänk vilka garn du kommer att producera. Spännande med den rocken, jag önskar köket snart blev färdig så jag kan räkna kronorna som blev kvar..