tirsdag 21. september 2010

Dinosaurgenser ferdig!

Den ble ferdig, med maskinsøm og klipping og isying av armer. Det har jeg aldri gjort før tror jeg.

Her er vidunderet - i en litt merkelig vinkel:



Og sånn ser den ut, med lue:



En veldig liten dinosaur har tatt en liten spasertur på det ene ermet:



Jeg glemte selvfølgelig å ta bilde av maskinsøm og klipping. Konsentrasjonen var rettet en helt annen vei enn forografering akkurat da, men sånn ble det med belegget:



Det var alt for lange avstander til å la tråden bare henge på baksiden på dette mønsteret. Men jeg fulgte denne videoen og da ble baksiden sånn:



Jeg er overhodet ikke glad i å feste tråder, så jeg prøvde ut en litt annen måte å bytte farge på enn den jeg har vært vant til, nemlig en de kaller Double Knit-in Join. da ble baksiden sånn:



Det står igjen en liten halvcm garnstubb etter at jeg kuttet av tråden. Og forsiden sånn:



Helt greit syns jeg - og så slapp jeg unna med MANGE trådfester! Og det liker jeg :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det er ikke normalt strikking du har laget her...det er "artwork"! Veldig fint!

Anonym sa...

Det førtse inleg var min, glemte navn...
Hilsen, betje.

Anonym sa...

hvor får jeg tak i dette mønsteret? og hvilket garn har du strikket med?
Veldig fin! :)

Jette Kjørseng sa...

Det er et mønster fra Sandnes, strikket i Sandnes Smart :-) Her er link til heftet: http://www.sandnesgarn.no/ShowFile.ashx?FileInstanceId=6a4ab0e3-4b1f-4e6e-a7f1-1da1319c1c9d