lørdag 18. september 2010

Endelig! Rokken min er her :-)

Rokken kom i posten på tirsdag denne uken (14.9.2010) og jeg måtte jo montere den straks!

Her er alle delene:



Spinnvilt hadde lagt ved nesten 100 gram med Shetlandsull også, det kaller man service - tenk om jeg hadde fått rokken og satt her uten fiber!

Her er trøene på plass, feste for spolebrems og stanga der spolen skal være:



Så skal dette her monteres...



*trommehvirvel* Og så var den ferdig montert! Hils på Kromski Fantasia!



Er'n ikke fiiiin?

Jeg glemte jo helt å ta bilder underveis og plutselig hadde jeg spunnet all shetlandsullen som fulgte med rokken. Jeg blandet det hvite og svarte og spant alt i en lang entråds. Og så hadde jeg så lyst til å prøve Navajo-plying, så jeg prøvde like gjerne det også... Og da ble shetlandsullen sånn:



Og i hespe:





Så kom turen til noe BFL jeg hadde bestilt for lenge siden i naturfarger. Humbug kaller de det, det er blanding av flere farger og blir noe melert.

En tråd:





Totråds:





Katten måtte hilse på dette nye rare som hadde kommet i stua og markere...



Jeg har altså vært alene denne uken, mannen min har vært på kurs, så jeg har hatt masse tid til å spinne! Det passet jo utrolig bra :-)

Denne:



Ble slik (to tråds)







Mykt og godt, 70% BFL og 30% Seacell.

4 kommentarer:

Mia sa...

Trummvirvel, fanfarer av basuner, så produktiv du har varit på så få dagar. GRATTIS!!! Måste kännas underbart med en spinnrock. Fint garn också :)

Kozemor sa...

Dette ser jo kjempebra ut!!!!
Kooooooooos deg videre.
Tar vel ikke mange ukene før du er tom for fiber i denna farten

Ullfori/Woolphoria sa...

Det er en veldig pen rokk du har fått deg- gratulerer !
Og virkelig produktiv også !
Keep spinning :)

Anonym sa...

Hurra for rokken, det går rask hos deg! Veldig fint garn. Bra det du har fundet wollknoll, jeg har kjøpt min rok hos dem, lang tid siden. Hilsen, betje.