søndag 3. oktober 2010

Traveling woman

Ravelry finner man mange ulike mønstre, og dette mønsteret, Traveling Woman, er litt spesielt siden designeren har laget flere mønstre inspirert av karakterene i serien Bones på TV3. Dette sjalet er inspirert av Angela Montenegro i serien.

Jeg har strikket dette av eget håndspunnet garn, nøstet opp ser det sånn ut:



Her er sjalet ferdig og er vasket og ligger til blokking:







Jeg hadde en liten bit med navajo-plyed av dette garnet som jeg staret sjalet med siden jeg var usikker på om jeg hadde nok garn. Det var tydeligvis ikke nødvendig siden jeg fikk en del garn igjen. Finner vel på noe å bruke det til også :-)

Selve sjalet var enkelt å strikke og jeg kommer sannsynligvis til å strikke flere av denne, men med tynnere garn og tykkere pinner. Jeg syns dette ble litt tykt før blokking. Det ligger fremdeles til tørk så jeg vet ikke helt hvordan det vil være å ha på seg.

1 kommentar:

Mia sa...

Helmax Egon, är min första tanke. Så fint garn du lagade och nu förstår jag lite mer vad Navajo är, men ändå inte.. Så kul att spinna, sjalen ser ju bra ut, tycker egentligen om att de är lite tjockare, men när man tvättar så brukar det liksom filta sig ihop lite, eller?