søndag 28. november 2010

1. søndag i advent allerede!



Det er koselig med juleforberedelser, bare man ikke lar seg stresse... Heldigvis er jeg nesten ferdig med det som skal strikkes til jul, et par småting mangler bare. Så da fant jeg ut at jeg trengte et skjerf. Det har vært kaldt her i det siste og det er jo merkelig at jeg farter rundt med et syntetisk skjerf når alle andre får myke varme ullting...

Så jeg stakk innom Garnstua i Asker på vei hjem på fredag, og hadde lyst på noe godt og mykt og litt fluffy. Der har de Tynn Alpakka fra du store alpakka, og det har jeg strikket av før. Deilig garn, men alt for tynt til det skjerfet jeg hadde tenkt oppi hodet mitt. Men så kom jeg på at jeg hadde fått noe Faerytale fra en hemmelig nisse på Strikkestuen i fjor som jeg hadde liggende. Det skulle blitt et sjal, men det funka ikke som jeg ville og stoppet dermed opp. Vel - Fearytale'n var 2 nøster lysebrun (720) og 1 nøste mørkebrun (722), og sammen med en tråd med Tynn Alpakka begynner vi å prate myyykt og fluffy. Så jeg kjøpte to nøster med Tynn Alpakka i farge 194 som skifter i brun/grå/beige.



Jeg la opp 23 masker på pinner nr 7 og strikket helpatent. Det er ikke så vanskelig og genialt for skjerf. Ser nesten ut som 1 rett og en vrang, men man slipper å strikke vrang! Og så blir det mykt og tøyelig.

Det ble litt striper på skjerfet.



Helpatent.



Siden jeg hadde en del mørkebrunt igjen da jeg gikk tom for Tynn Alpakka så ble det frynser.



Deilig, tykt og mykt skjerf. Det ble faktisk 2 meter langt uten frynser!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser varmt ut! Og fine farger.
Ha en fin kveld, hilsen, betje

Ulla-Bella sa...

Dette skjerfet ble flott:)

Maria sa...

Flott skjerf! Skulle ønske jeg hadde lært litt mer strikking fra mor! ;)

Mathilde's rokk sa...

Hei!
Nå har jeg vært på en vandring gjennom bloggen din. Her var det mye fint og beundringsverdig håndarbeid :)
Ønsker deg ei fin juletid!