lørdag 6. november 2010

Evergreen fiber blir til pulsvanter og Möebius-sjal

For en stund tilbake så fant jeg denne på Etsy:





Disse to bildene er kopiert fra Moonlightbakers shop på Etsy

Nydelig fiber i blågrønn og brunt i 80% Merino ull og 20% Tussah silke. Under spinningen så ble det en tynn, tynn tråd helt av seg selv, nærmest uten at jeg gjorde så mye for det, på spolen ser det sånn ut:





Dette ble så tynt at jeg fant ut at å tvinne dette til to-tråds garn blir for tynt, så jeg satte i gang og Navjoplyet tråden, det ble passe tykt så det gikk an å strikke med det. Jeg klarte jo selvfølgelig å glemme å ta bildet av hespet da jeg var ferdig, men sånn ser resten ut, nøstet opp:



Dette er etter at jeg har stikket pulsvarmere:



Jeg fant ikke noe eksakt mønster på denne, men brukte dette mønsteret fra Ravelry med færre masker. Tror jeg la opp 48, men brukte likedan øking for tommel som i mønsteret.

Og et Möebius-sjal:





Dette skal bli julegave... :-) Fargen på pulsvarmerne er vel den som er nærmest riktig farge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint! Liker den veldig! Farge også.
Hilsen Betje

Mia sa...

Vilket läckert garn. Du har verkligen taget på spinning och plying. Jag blir så imponerad över hur produktiv du är. Bara jag fått undan lite av alla påbörjade prosjekt har jag tänkt sticka dina sockor. Dom såg verkligen fina ut.