mandag 21. mars 2011

Blått garn i merinoull

Da jeg ventet på rokken min så bestilte jeg noe ull fra Wollknoll i Tyskland, blant annet en kilo med merinoull i mange farger. Mer om dette her. Jeg har vært litt i tvil om hva jeg skulle gjøre med denne fiberen, men nå hoppet jeg i det og fant frem en del av blåfargene.





Mange fine blåfarger, litt grått og litt blågrønt. Jeg delte alle de små topsene i to med omtrent lik vekt og delte disse igjen i 4 slik at det skulle bli kortere fargeskift.



Spant to entråds og tvinnet de til en totråds som så sånn ut på spolen (den tar jo 150 gram jo!)



Hespen før vask



Og etter vask - mykt deilig garn ble det!



Det ble ikke så verst jevnt heller :-)





504 meter på 153 gram blir vel 329 meter på 100 gram. Jeg ville ikke ha det ultratynt, så det er jeg fornøyd med.

2 kommentarer:

Ulla-Bella sa...

Nydelig fargespill i garnet ditt. Dette har du dreisen på:)

Mia sa...

Flotta färger. Ska bli kul att se hur det ser ut stickat. Med alla dom färgerna dom köpte måste det bli otroligt mycket läckert framöver också :)