fredag 4. mars 2011

Det rokkes i stua!

Endelig kom rokken frem fra kroken sin igjen! Jeg hadde kjøpt ca 400 gram BFL-fiber før jul, men har liksom ikke fått begynt på dem ennå.



Fargene er nok litt mørkere enn på dette bildet.

Se så fin rokken ble med spole i mahognifarge!



Jeg delte en sånn tops i to på langs og håpet at fargene skulle treffe - det gjorde de en liten stund... Her før vasking:





Samme hespe etter vask - den ble mye mer "elastisk" etter vasken:



Neste tops gjorde jeg det samme, delte på langs, her traff fargene litt bedre, men ikke helt her heller. Denne er ferdig vasket:



Her er begge hespene:



Det første hespet ble 253 meter og 91 gram, det er vel 230m pr 100g, det andre ble 263m pr 100g. Ikke helt enkelt å spinne likt syns jeg. Men er veldig fornøyd! Tror det kan bli noe fint av disse hespene.

6 kommentarer:

Mia sa...

Vilka härliga färger det blev i garnet, inte gör det så mycket om inte trådarna kommer precis med samma ton, tycker det är stiligt med den variationen som blir. Det blir säkert något fint av allt det garnet, något stort?

The Knitting Seaman sa...

Sådär blir det för mig också. Färgerna stämmer överens i några meter, sedan blir det Zauberball av det. Fast det kan ju bero på att man inte delar helt mitt itu lika väl som att man spinner lite ojämt.

Snyggt blev det i alla fall!

Ulla-Bella sa...

Kjempefine farger på garnene dine:)

mono sa...

Vakre farger på flott garn! Likte begge hespene veldig godt! =)

Og rokken din er griselekker! =)

Ullfori sa...

Garnet ser veldig fint ut synes jeg, så jeg synes du skal være godt fornøyd med deg selv !
Ellers tror jeg det er nærmest en umulig oppgave å skulle klare å få tvinna fargene likt med mindre du velger kjedetvining( navahoplying).

LivM sa...

Fantastisk flott garn du har spunnet!