tirsdag 3. mai 2011

Litt nyttestrikk

Det ble ullbukse og lue utav det rosa-lilla garnet jeg såvidt nevner i denne posten.

Oppskriften til ullbuksa har jeg funnet på nett en gang og lagret uten henvisning. Tror det var på et forum, men den er helt enkel i 3x3 rib. Jeg lager hullkant som man kan tre i strikk i stedet for å lage løpegang. Den ser ikke så fin ut når den ligger sånn, men er fin på :-)



Og lua fant jeg på Ravelry, og den heter Stella Pixie Hat. Jeg syns den var litt morsom og håper den passer... Jeg laget en litt annen avslutning på den, en I-cord (hva heter det på norsk?) for å knyte lua og festet det i nakken på lua også for å få en avslutning der.



Håper den passer til vinteren da... Og så treg som jeg er til å sende pakker så er den kanskje fremme før snøen legger seg :P

1 kommentar:

Kozemor sa...

Trenger da ikke å sende!!! Vi kan ta det med når vi kommer i sommer vi vettu! Er ikke så lenge til. Tenk så heldig oda er som har en mormor som strikker så mye fint til henne! Nå kan ch bare angre på at han er så varmblodig at han ikke tåler ull :P