lørdag 7. mai 2011

Wensleydale ull

Jeg bestilte noe Wenleydale-ull fra Mazter på Etsy i fargen Walking on the sun. Spennende med en ny type ull etter å ha spunnet stort sett bare BFL, Merino og litt alpakka.

Fargen var herlig, veldig sol og sommer!

Fletten slik den kom i posten, 300 gram:



Jeg delte først fletten i to, og så delte jeg den ene i 4 på langs



Det dukket opp litt hvitt da jeg delte fletten, det gjorde ingenting. Tror det gir enda en dimensjon til garnet.

Her er starten på garnet på spolen.



Jeg gleder meg til å strikke av dette! Det må jo bli et sjal tenker jeg. Det ser ut til at garnet blir ganske loddent også, det blir spennende å se etter vask.

2 kommentarer:

The Knitting Seaman sa...

Jag har bara spunnit wensleydale en gång och jag var inte jätteimpad av ullen. Fast det kan i och för sig bero på färgningen. Får ge det en chans till framöver.

Spinner du någonsin med handkardad ull från norska får?

Jette sa...

Jeg har ikke prøvd håndkardet ull fra norske sauer ennå, men det skal jeg :-)