søndag 3. juli 2011

Litt nytt!

Vi har hatt koselig besøk av datter med samboer og barnebarn siste uken. Det blir dessverre alt for sjelden, men sånn blir det når de bor så langt borte. Vi får ta vare på de dagene vi kan :-)

Før de kom så var det produsert litt nytt garn også. En myk merinofiber kjøpt fra En ulden affære i fargen Ice Queen

Sånn så fiberet ut før spinning:



Og her er det ferdig garn:









Fargen er vel riktigst på det siste bildet.

Og så fikk jeg noen søte maskemarkører av datteren min, så da måtte vi jo finne ut hvordan dette gjøres. En tur til Panduro og noen kroner fattigere så fikk vi produsert ekstra pynt til strikketøyet. Disse er litt sånn hollandsk:



Og så en rekke engler:



De turkise var de jeg fikk fra datteren min, Vy, de hvite har jeg laget, de sorte har den andre datteren, Mai, min laget. Den aller siste har jeg laget, den finnes det bare 3 av som jeg vet om. Vi lagde flere av hver type, jeg tok bare bilder av noen få. Det var morsomt og raskt gjort å lage disse, men spesielt billige ble de ikke :)

Litt strikking har det blitt også, jeg kjøpte noe Online Supersocke på tilbud og fargen passet absolutt best til en liten prinsesse som trenger ullbukser til vinteren. Så da ble det ullbukse på pinnene.





Se så fin den turkise engel-maskemarkøren er!

2 kommentarer:

Mathilde's rokk sa...

Så produktiv du har vært i det siste da!
Lekker fiber og nydelig garn. Maskemarkørene var riktig søte. Har aldri laget slike selv, men kan tenke meg de var morsomme å lage. Og ullbukser til de små, det er et "must" her i kalde nord. Jeg skal strikke ny ullbukse til mitt barnebarn snart jeg også. Han en fin dag!

Mia sa...

Såna markörer har jag inte stickat med, men dom är ju väldigt söta. Gör det säkert extra kul när man stickar istället för en tråd.
Du är så flink att spinna, otroligt produktiv om sommaren.
Kul med besök från barnen kan jag tro, familj långt borta kan vara tungt.
Har du semester nu ?