mandag 12. september 2011

Nå også med nål og tråd!

Ja, jeg har brodert i det siste! Ikke mindre enn hardangerbroderi... Jeg har brodert før, men kan ikke huske at jeg har klart å bli ferdig med noe - før nå! Jeg falt for denne duken - utradisjonelle farger som passer litt bedre enn pasteller her i huset. Denne duken er kjøpt som en ferdig pakke på Thuve-Stua og heter Hansine.







Og dette ga mersmak, jeg har allerede bestilt en ny løper, rød til jul :-)

I mellomtiden tenkte jeg at jeg skulle få til noen flere av disse - søøøøte!!

4 kommentarer:

Maj sa...

Noe sååå stilig!
Svart duk i hardangersøm har jeg ikke sett før. Nesten så jeg fikk lyst å brodere igjen, har ikke sydd hardangersøm på 15 år. Ble skikkelig lei etter å ha sprengsydd en kaffeduk til datterens konfirmasjon.

En svart duk kunne blitt lekkert på mitt hvite sofabord... :-)
Finnes denne duken å få kjøpt som ferdig kit noe sted?

Jette sa...

Duken er kjøpt som ferdig pakke på www.thuvestua.com og heter Hansine, oppdaterer posten med dette, glemte å sette det inn :-)

Ulla-Bella sa...

Nydelige håndarbeider. Det må være gøy å lage slikt:)

Mia sa...

Hardangersöm är ju jättekul säger jag som började på en stor duk för 20 år sen, färdig? nej da...
Ser fint ut och ängeln blir ju söt till julen de också :)