mandag 12. september 2011

Sommerstrikk og UFOer

Det er alt for lenge siden jeg har lagt inn noe her! Det betyr ikke at jeg ikke har strikket noe i sommer, for det har jeg. Mye er allerede gitt bort eller tatt i bruk uten at jeg har fått tatt bilder, men disse to klutene kan få lov til å representere ferie-strikkingen. Det ble en del kluter og noen sokker også.

Disse to er strikket i Petunia, men jeg liker egentlig best å strikke kluter i Drops Paris, de blir litt tykkere.



Ellers har jeg vært flink til å starte opp ting, så her ligger en del ufoer rundt omkring...

Lace Sleeves Sweater f.eks. Denne er strikket i noe Lerkegarn jeg kjøpte for en stund siden hos Dale fabrikker. Dette er første gangen jeg har prøvd å strikke forkortede rader for å få mer fylde over brystet. Det ser lovende ut og jeg gleder meg til å bli ferdig med denne. Ble litt lei av lace-mønsteret på armene...






Jeg har et sjal på pinnene også, garnet har jeg spunnet selv av Wensleydaleull.



Litt babystrikk har det blitt også, en ullbukse som faktisk er ferdig, og en Little sister's dress som venter på at jeg skal finne ut hvordan jeg skal få noen perler på nederst.






Og til slutt - leggvarmere. Disse blir nok ferdig først, de trenger jeg til vinteren! Strikket i Classic Elite Alpace Sox - utrolig mykt og deilig garn!




Og så har jeg begynt å brodere! Men det var neste post :-)

Ingen kommentarer: