søndag 9. oktober 2011

Litt varmt til vinteren

Jeg hadde noe egenspunnet garn liggende, 100% merino i fargen Ice Queen. Det tenkte jeg kunne passe bra til et litt stort Moebius-skjerf, så jeg tok utgangspunkt i Easy Missoni Style Long Moebius Cowl, men la opp 200 masker. Siden jeg ikke er så innmari glad i å strikke vrangmasker så snudde jeg med wrap & turn når jeg skulle strikke vrangomganger. Det ga litt "åpne" masker noen plasser, men det var greit å fikse da jeg festet trådene



Denne går akkurat to ganger rundt halsen min!

Ravelry: Ice Queen Moebius Cowl
Garn: Egenspunnet

Det var en del garn igjen så da måtte jeg vel ha en lue også. Jeg hadde "spart" på dette mønsteret, så da måtte jeg prøve det. Garnet mitt var nok litt tynnere enn det i oppskriften, så jeg la opp 100 masker og fulgte ellers mønsteret. Det er ikke så lett å ta bilde av luer uten en modell, men den er fin på!




Ravelry: Ice Queen lue
Garn: Egenspunnet

Enda var det mer garn igjen, så et par pulsvanter måtte til. Valgte dette helt enkle mønsteret, men la opp bare 48 masker.



Ravelry: Ice Queen Wristwarmers
Garn: Egensupnnet

Ganske fornøyd med dette settet :-)

1 kommentar:

Mia sa...

Fint spunnet garn och färg, och nu är du gott utrustad för kylan. Själv funderar jag på raggsockor, mina tofflor börjar bli utslitna.
Spinner du mycket nu? Själv har jag lite svårt att komma igång igen..
Ha det fint :)