lørdag 28. januar 2012

Nytt kamera!

Ja, det er ikke MITT kamera da, men mannen min sitt som han fikk i 50-årsgave fra meg og ungene våre. Og hva gjør man når nevnte mann ligger på sykehuset uten at de finner ut hva som er galt? Jo, prøver så godt man kan å ikke bekymre seg for mye og leke litt med garn og kamera. Syns jeg fikk noen fine bilder!

Dette er et garn jeg har bestilt fra LilyGo på Ravelry for å være med på Blooming Fuchsia Mystery KAL i februar. Garnet er tretråds merino superwash, 490 yards (448 meter) på 100 gram. Deilig mykt og nydelig farge!

I snøen uten blits:



Med blits:



Samme vinkel uten blits - det ble jo litt forskjell!



Inne, med blits:



Her står jeg lenger unna, og zoomer inn - da blir ikke blitsen så "hard"



Gøy med makroinstillinger:



Etter en tur innom nøstemaskinen så får man sånne nøster:



Jeg liker jo ikke råååsa, men denne fargen syns jeg var fin likevel... Dette er tatt med blitz:



Dette er tatt uten blitz:



Nesten ikke samme garnet jo! Glansen ble borte og fargen ble mye flatere. Snedig.

Litt moro med dybde - burde ryddet i gangen først...



OG pusset speilet - merkelig hva man legger merke til :-)



Snaddergarn ja...







Jeg driver og spinner litt for tiden også - sort fiber med mange ulike farger med glittergarn i seg. Her ute i snøen, først uten blitz:



Med blitz:



Ingen stor forskjell der vel, men inne ble det et annet inntrykk:



Her kommer glitteret frem på en helt annen måte ja.

Entråds på spolen:



Gleder meg til garnet er ferdig! Den må jo bli et sjal vel?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror fotoapparatet trenger rens
Terje

Mia sa...

Läckert garn, tycker om färgen. Och fibern, ser kul ut att spinna, du spinner så tunnt och jämt, blir helt säkert jättefin sjal. Bra du kan trösta dig lite med kamerat, låter inte bra med mannen på Bss..
Ha det godt :)