søndag 17. mars 2013

Påskesokker

Jeg bestilte garn og mønster til disse sokkene fra Hillesvåg Ullvarefabrikk og klarte å få dem ferdig før påske! Jeg er ikke veldig imponert over garnet, men det er kanskje fordi jeg er mer vant til å strikke sokker av Drops Fabel som er et mykere og glattere garn med en del mer elastikk i selve garnet. Disse sokkene ble derfor for trange oppover leggen for meg, så de blir gave ti noen med litt slankere legger. Jeg har nok til et par til og kommer til å lage dem en størrelse større i leggen. Foten passet helt greit :-)




Ravelry-prosjekt: Easter Sock
Mønster: Påskesokken (Fjell)
Garn: Hifa Fjell Sokkegarn 3
Farge: Okergul, lys olivengrønn, bleket hvit og sort.
Pinner: 4 mm

1 kommentar:

Mathilde's rokk sa...

Hei!
Så morsomme sokker! Tenk å ha egne påskesokker. Det har ikke jeg. :)
Halsen i innlegget over en nydelig. Jeg liker fargene veldig godt.
Ha en god dag!