fredag 21. juni 2013

Fabergé!

Ja, Fabergé! Men ikke egg altså... Et sjal. Og oppskriften har til og med egen oppskrift for prøvelapp! Og da må man strikke prøvelapp... Anbefalt garn var Madelinetosh Tosh Merino Light, og jeg kjøpte to hesper fra Earthfaire i fargene Calligraphy og Curiosity. Nydelige farger, også nydelige sammen, men ikke akkurat til dette sjalet dessverre. Jeg prøvde også med ulike perler, ikke at det hjalp så mye :-)



Jeg har også kjøpt inn Drops Baby Merino med tanke på dette sjalet, så da måtte jeg jo strikke prøvelapp med det garnet også. Syns det ble bedre kontrast på den.



Her har jeg eksperimentert med plassering av perlene. Tror jeg har bestemt meg for å gjøre det sånn som i den nest øverste rekken.

Men da har jeg jo to hesper med nydelig garn til overs! Skal ikke forundre meg om jeg må kjøpe noen hesper som passer bedre i fargen... *sukk* ;-)

Ingen kommentarer: