torsdag 25. juli 2013

Fabergé-sjal

Jeg har siklet på flere av disse, så jeg bestilte noe Madelinetosh Tosh Merino Light fra Erthfaire.com, men dessverre så ble ikke kontrasten helt den jeg hadde ønsket. Jeg prøvde også ut et par ulike perler.



Jeg hadde også kjøpt noe Drops Baby Merino i lys grå og mørk grå, og her ble kontrasten bra:



Kjekt med mønster som har eget mønster til prøvelappen! Og på dette sjalet var det faktisk helt nødvending for å se helheten før man startet. Jeg var faktisk veldig overrasket over at den første kombinasjonen ikke ble bra, det SÅ veldig bra ut når garnet var på hvert sitt nøste :-)

Men det grå ble ferdig! Her før vask/blokking:



Det var ikke veldig nødvendig med heftig blokking på dette sjalet, men jeg lot det få en runde likevel.





Varmt og mykt, dessverre LITT for kort til å brukes som skjerf, så når jeg skal strikke neste så skal jeg bruke tilpasningene som Kalessin har gjort.

Ravelry-prosjekt: Fabergé
Mønster: Fabergé
Garn: Drops Baby Merino
Farge: 20 og 22
Pinner: 3,75 og 4,0 mm

Ingen kommentarer: