fredag 28. februar 2014

Fargerike ruter

Teppet i fargerike bestemorruter er endelig helt ferdig. Jeg trodde jeg hadde mer enn nok garn igjen etter regnbue hap-sjalet til å få et stooort teppe av bestemorruter, men der tok jeg feil gitt! Det var kanskje ikke det lureste å hekle i dobbelt garn heller, for det ble ganske stivt og tungt. Det endte opp med å bli ca 75 x 122 cm, ikke helt full voksenstørrelse. Men det egner seg utmerket som et fangteppe til mamma!


Jeg valgte en mørk grå kant, syns det "samlet" fargene bra. Jeg er mer usikker på om jeg kommer til å bruke teknikken med "join as you go" siden mine ruter la seg en smule på skrå av det. Det KAN jo ha noe med tykkelse på garn kontra størrelse på heklenål å gjøre, at mine ble for faste rett og slett.

Ravelry-prosjekt: Granny-square-blanket
Mønster: Tradisjonelle bestemorruter, jeg brukte 2 lm mellom hver 3-stavgruppe og 3 lm i hjørnene.
Garn: Hifa Hjertegarn i mange farger
Heklenål: 4 mm (G)

Ingen kommentarer: