søndag 9. mars 2014

Prosjektposer

Jeg har lekt litt med tanken på å prøve å sy litt i tillegg til strikking og hekling, og da er det jo kjekt å finne enkle prosjekter som man kan øve seg litt på! Når man strikker og hekler så trenger man prosjektposer, og da Pinneguri la ut en link til en enkel prosjekposeStickpoddens gruppe på Ravelry så måtte jeg finne frem litt lapper og prøve :-)

Dette kom ikke helt som lyn fra klar himmel, jeg hadde vært og kjøpt inn litt restestoff på Stoff og Stil for en stund siden, og fått tak i noen bunker med prøvelapper fra IKEA. Så da skar jeg ut noen lapper da :)

Og sydde disse små posene, sånn ca passelige for et par sokker eller noe annet smått.


Mens jeg fartet rundt på dette store internettet så ramlet jeg over et annet mønster/tutorial som jeg likte, og som var enkelt å tilpasse i størrelsen, og da måtte jeg jo teste det også! Siden de lappene fra IKEA er 20*20 cm og jeg bare skulle teste, så lot jeg de være så store, og tilpasset resten etter dem. Og tenkte ikke så veldig på at dette ble stoooort! Men den kan sikkert brukes til noe, jeg driver jo og strikker og hekler tepper om dagen :)


Google Bilder er forresten litt morsomt noen ganger! Her er det skikkelig vårstemning om dagen, og så får jeg dette! :D


Den største posen ble litt mer forseggjort, pluss at jeg syns den var enklere å sy, så jeg kommer nok helt sikkert til å lage flere sånne. Bare litt mindre... Men det er kjekt med stooore prosjektposer når man holder på med stoooore prosjekter! Nå har jeg dratt frem et prosjekt som stoppet litt opp fordi jeg trodde jeg hadde for lite garn. I stedet for bryllupsgave til datteren min, så blir dette nå et teppe til mitt eldste barnebarn. Det skal lages 4 sånne firkanter som skal sys sammen pluss kant rundt og jeg er nesten ferdig med 3 av dem. Mønster på teppet finnes i boken Cables Untangled av Melissa Leapman.


Ingen kommentarer: